5 kategori manuskrip yang diperlukan untuk dinilai dan diterbitkan

5 kategori manuskrip yang diperlukan untuk dinilai dan diterbitkan

Sekiranya anda seorang yang suka menulis dan bercadang untuk menerbitkan buku anda sendiri, kami di Aras Mega (M) Sdn. Bhd. sedia membantu. Kami sentiasa mencari manuskrip baharu dan menarik dalam bahasa Melayu, dan kami komited untuk membantu penulis menerbitkan kisah mereka. Dengan pengalaman lebih dari 35 tahun dalam industri ini, kami mempunyai pengetahuan dan kepakaran untuk membantu anda menyelami dunia penerbitan.

Di Aras Mega, kami komited untuk membawa pembaca menerokai kisah terbaik, inspirasi, bacaan Islamik, rujukan dan buku cerita untuk kanak-kanak. Dari kisah pengorbanan dan misteri hingga fiksyen sains dan fantasi, kami mempunyai sesuatu untuk semua orang. Kami sentiasa mencari manuskrip baharu dan menarik yang akan memikat pembaca kami dan meraikan keintelektualan pembaca dengan menghasilkan buku-buku yang bersifat santai dan ilmiah.

Justeru, kami mengalu-alukan anda menjadi sebahagian daripada keluarga penerbitan kami dengan menghantar manuskrip untuk dinilai dan diterbitkan, termasuklah penerbitan tesis kepada buku. 

5 kategori manuskrip yang diperlukan sepanjang tahun 2023, antaranya:

  1. Psikologi kanak-kanak
  2. Perkembangan kanak-kanak & remaja
  3. Kesihatan mental
  4. Psikologi kriminal
  5. Sejarah

Syarat-syarat penghantaran manuskrip:

  1. Format fail Microsoft Word
  2. Berbentuk ilmiah santai & ayat mudah difahami.
  3. Perlu disertakan rujukan yang lengkap.
  4. Karya ASLI & bebas PLAGIAT.
  5. Sila sertakan: Biodata pengarang, Sinopsis karya, Sasaran pembaca, Tajuk lengkap, Nama & nombor telefon untuk dihubungi

Bersedia untuk langkah seterusnya dalam perjalanan penulisan anda? Kirimkan manuskrip anda ke amsb@arasmega.com hari ini dan izinkan kami membantu anda merealisasikan kisah anda dalam sebuah buku dengan pasukan editor dan pereka grafik berpengalaman.

Dengan bimbingan dan sokongan pakar kami, anda akhirnya dapat melihat karya anda dalam bentuk sebuah buku dan berada di tangan pembaca dan disukai mereka. 

Hubungi kami (Editor Zakuan Fadzil: 014-5303981: atau Editor Fatiha Yahya: 017-6707663) hari ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai proses penyerahan dan perkhidmatan penerbitan kami.

Back to blog